Luota AI
Luota AI

Dataan pohjautuva
Luota AI vaikuttajavalinta

Showcase
Showcase

Viimeisin asiakastarinamme

Samsungilla haluttiin päästä pois manuaalisesta etsinnästä ja arvailusta. Aiemmin vaikuttajia oli etsitty käsin sosiaalisen median syövereistä ja hyödynnetty erilaisia alustoja, mutta mikään ratkaisu ei ollut tarjonnut sitä, mitä Stranding piti välttämättömänä: kohderyhmään sopivat vaikuttajat.

Samsungilla haluttiin päästä pois manuaalisesta etsinnästä ja arvailusta. Aiemmin vaikuttajia oli etsitty käsin sosiaalisen median syövereistä ja hyödynnetty erilaisia alustoja, mutta mikään ratkaisu ei ollut tarjonnut sitä, mitä Stranding piti välttämättömänä: kohderyhmään sopivat vaikuttajat.

Tuloksia: Miksi Samsung ei tee vaikuttajamarkkinointia enää ilman Luota AI:ta?

“En voisi kuvitellakaan tekeväni enää vaikuttajamarkkinointia ilman Luota AI:ta. Taso on nostettu todella korkealle, ja lupaukset on lunastettu teoilla.”


- Tytti Stranding,

Channel Marketing Lead

“En voisi kuvitellakaan tekeväni enää vaikuttajamarkkinointia ilman Luota AI:ta. Taso on nostettu todella korkealle, ja lupaukset on lunastettu teoilla.”


- Tytti Stranding,

Channel Marketing Lead

“En voisi kuvitellakaan tekeväni enää vaikuttajamarkkinointia ilman Luota AI:ta. Taso on nostettu todella korkealle, ja lupaukset on lunastettu teoilla.”


- Tytti Stranding,

Channel Marketing Lead

Lupaus
Lupaus

Luota AI muuttaa vaikuttajamarkkinoinnin tulevaisuuden

Luota AI analysoi vaikuttajat arvomaailman, kohderyhmän, tone of voicen ja seuraajakäyttäytymisen perusteella. Päätökset eivät koskaan perustu arvailuun, vaan faktaan. Saamme vaikuttajista kaikki demografiset ja tavoittavuustiedot suoraan Instagramista, TikTokista ja YouTubesta.


Luota AI on rakennettu ymmärtämään vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuutta, huomioimaan kuluttajakäyttäytymisen muutoksia, markkinoinnin trendejä ja psykologiaa, brändien liiketoiminnallisia päämääriä sekä viestinnän sävyeroja. Lopputuloksena on asiakas saa aina selkeän ja yksityiskohtaisesti perustellun suosituksen vaikuttajista, joiden kanssa yhteistyö tukee brändin tavoitteita parhaiten.

Markkinoija maksaa hinnan väärästä vaikuttajasta.

75% markkinoijista sanoo, että väärä vaikuttajavalinta heikentää kampanjan tuloksia merkittävästi.

Lähde: Influencer Marketing Hub, 2023

Markkinoija maksaa hinnan väärästä vaikuttajasta.

75% markkinoijista sanoo, että väärä vaikuttajavalinta heikentää kampanjan tuloksia merkittävästi.

Lähde: Influencer Marketing Hub, 2023

Markkinoija maksaa hinnan väärästä vaikuttajasta.

75% markkinoijista sanoo, että väärä vaikuttajavalinta heikentää kampanjan tuloksia merkittävästi.

Lähde: Influencer Marketing Hub, 2023

Dataan pohjautuvalla vaikuttajavalinnalla moninkertaisesti paremmat tulokset.

Tarkasti valituilla vaikuttajilla toteutettu kampanja tuottaa jopa 16 kertaa paremman ROI:n kuin keskivertomainonta.

Lähde: MIT Sloan Management Review, 2020

Dataan pohjautuvalla vaikuttajavalinnalla moninkertaisesti paremmat tulokset.

Tarkasti valituilla vaikuttajilla toteutettu kampanja tuottaa jopa 16 kertaa paremman ROI:n kuin keskivertomainonta.

Lähde: MIT Sloan Management Review, 2020

Dataan pohjautuvalla vaikuttajavalinnalla moninkertaisesti paremmat tulokset.

Tarkasti valituilla vaikuttajilla toteutettu kampanja tuottaa jopa 16 kertaa paremman ROI:n kuin keskivertomainonta.

Lähde: MIT Sloan Management Review, 2020

Sama budjetti mutta eri lopputulos.

50 000 euron budjetista voi kulua jopa 17 900 euroa toimistojen katteisiin sen sijaan, että se menisi vaikuttajille ja sisältöön.

Lähde: Alan toimistojen toteutuneista katteista vuosilta 2022–2025 (satoja kampanjoita).

Sama budjetti mutta eri lopputulos.

50 000 euron budjetista voi kulua jopa 17 900 euroa toimistojen katteisiin sen sijaan, että se menisi vaikuttajille ja sisältöön.

Lähde: Alan toimistojen toteutuneista katteista vuosilta 2022–2025 (satoja kampanjoita).

Sama budjetti mutta eri lopputulos.

50 000 euron budjetista voi kulua jopa 17 900 euroa toimistojen katteisiin sen sijaan, että se menisi vaikuttajille ja sisältöön.

Lähde: Alan toimistojen toteutuneista katteista vuosilta 2022–2025 (satoja kampanjoita).

Ongelma
Ongelma

Perinteinen vaikuttajamarkkinointi on rikki

Perinteinen vaikuttajamarkkinointi on rikki

Perinteisessä vaikuttajamarkkinoinnissa jopa kolmannes budjetista voi kulua hallinnointiin ja toimistojen katteisiin. Meidän mallissamme budjetti kohdistuu sinne, missä se tuottaa arvoa: vaikuttajiin, sisältöön ja mitattaviin tuloksiin.

Perinteisessä vaikuttajamarkkinoinnissa jopa kolmannes budjetista voi kulua hallinnointiin ja toimistojen katteisiin. Meidän mallissamme budjetti kohdistuu sinne, missä se tuottaa arvoa: vaikuttajiin, sisältöön ja mitattaviin tuloksiin.

Rajallinen valikoima

Toimistot tarjoavat vain omia vaikuttajiaan, et saa objektiivisesti tavoitteillesia parhaita.

Rajallinen valikoima

Toimistot tarjoavat vain omia vaikuttajiaan, et saa objektiivisesti tavoitteillesia parhaita.

Rajallinen valikoima

Toimistot tarjoavat vain omia vaikuttajiaan, et saa objektiivisesti tavoitteillesia parhaita.

Piilotetut katteet

Jopa 35% budjetistasi menee välityspalkkioihin tuloksien sijaan.

Piilotetut katteet

Jopa 35% budjetistasi menee välityspalkkioihin tuloksien sijaan.

Piilotetut katteet

Jopa 35% budjetistasi menee välityspalkkioihin tuloksien sijaan.

Arvailua datan sijaan

Vaikuttajavalinnat perustuvat liian usein mielipiteisiin ja henkilökohtaisiin kontakteihin, eivät mitattavaan dataan ja yhteensopivuuteen.

Arvailua datan sijaan

Vaikuttajavalinnat perustuvat liian usein mielipiteisiin ja henkilökohtaisiin kontakteihin, eivät mitattavaan dataan ja yhteensopivuuteen.

Arvailua datan sijaan

Vaikuttajavalinnat perustuvat liian usein mielipiteisiin ja henkilökohtaisiin kontakteihin, eivät mitattavaan dataan ja yhteensopivuuteen.

Ratkaisu
Ratkaisu

Luota AI löytää parhaat vaikuttajat ilman mitään rajoituksia

Luota AI löytää parhaat vaikuttajat ilman mitään rajoituksia

Luota AI arvioi vaikuttajien prosentuaalisen yhteensopivuuden kaikista julkisista profiileista ja tuottaa perustellun suosituksen parhaista vaihtoehdoista riippumatta siitä, kuka heitä edustaa.

1

Tavoitteet määritellään

Kerrotte kampanjan tavoitteet ja kohderyhmän.

1

Tavoitteet määritellään

Kerrotte kampanjan tavoitteet ja kohderyhmän.

2

Luota AI analysoi vaikuttajia

Teknologia käy läpi jopa kymmeniä tuhansia vaikuttajaprofiileja kolmesta eri kanavasta vain yhteen vaikuttajamarkkinointikampanjaan.

2

Luota AI analysoi vaikuttajia

Teknologia käy läpi jopa kymmeniä tuhansia vaikuttajaprofiileja kolmesta eri kanavasta vain yhteen vaikuttajamarkkinointikampanjaan.

3

Saatte TOP-vaikuttajista perustellun analyysin

Nostamme esiin brändillenne ja kampanjan KPI-tavoitteisiin parhaiten sopivat vaikuttajat, jokainen valinta perusteltuna.

3

Saatte TOP-vaikuttajista perustellun analyysin

Nostamme esiin brändillenne ja kampanjan KPI-tavoitteisiin parhaiten sopivat vaikuttajat, jokainen valinta perusteltuna.

4

Hoidamme palkkioiden neuvottelut

Käymme palkkioneuvottelut vaikuttajien kanssa puolestanne asetettuun budjettiin pohjautuen. Näin varmistamme, että kampanja pysyy kustannustehokkaana ja että panostus tuottaa tuloksia suhteessa odotuksiin.

4

Hoidamme palkkioiden neuvottelut

Käymme palkkioneuvottelut vaikuttajien kanssa puolestanne asetettuun budjettiin pohjautuen. Näin varmistamme, että kampanja pysyy kustannustehokkaana ja että panostus tuottaa tuloksia suhteessa odotuksiin.

Dataan pohjautuva vaikuttajavalinta
Dataan pohjautuva vaikuttajavalinta

Luota AI

Luota AI

Luota AI teknologia on rakennettu ymmärtämään vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuutta, huomioimaan kuluttajakäyttäytymisen muutoksia, markkinoinnin trendejä sekä psykologiaa, brändien liiketoiminnallisia tavoitteita sekä viestinnän pieniäkin sävyeroja. Lopputuloksena asiakas saa selkeän ja perustellun suosituksen vaikuttajista, joiden kanssa yhteistyö tukee brändin tavoitteita parhaiten.


Brändin ja vaikuttajan väliseen yhteensopivuuteen vaikuttaa useampi asia mitä moni tiedostaa.

Engagement & viraalisuus

Brändimatch & sisältötapa

Brändimatch & sisältötapa

Aiemmat sisällöt

Maine ja tone-of-voice

Maine ja tone-of-voice

Maine ja tone-of-voice

Kohdeyleisön vastaavuus

Engagement & viraalisuus

Brändimatch & sisältötapa

Brändimatch & sisältötapa

Aiemmat sisällöt

Maine ja tone-of-voice

Maine ja tone-of-voice

Maine ja tone-of-voice

Kohdeyleisön vastaavuus

Engagement & viraalisuus

Brändimatch & sisältötapa

Aiemmat sisällöt

Maine ja tone-of-voice

Kohdeyleisön vastaavuus

Inhimilliset tekijät

Inhimilliset tekijät

Demografiset tekijät

Demografiset tekijät

Prosentuaalinen yhteensopivuus

Prosentuaalinen yhteensopivuus

Ratkaisut
Ratkaisut

Luota AI ratkaisut

Luota AI ratkaisut

Voit ulkoistaa meille vain oikeiden vaikuttajien etsinnän tai koko kampanjan koordinoinnin.

Laajennettu

Essential

Laajempi analyysi ja yhteistyön käynnistäminen.

For businesses ready to elevate their digital presence with a strong foundation in branding and web design.

5 kpl parasta vaikuttajaa etsitään asiakkaalle kampanjaan -ja tavoitteeseen pohjautuen.

Vaikuttajia etsitään demografisten sekä tavoittavuustietojen pohjalta suoraan Instagramista, TikTokista ja YouTubesta. Asiakas saa myös halutessaan valita vain jonkin kanavan.

Aloituspalaveri Luota Agencyn ja asiakkaan välillä, jossa määritellään yhdessä kampanjan tavoitteet sekä tärkeimmät onnistumisen mittarit.

Luota Agency varmistaa vaikuttajilta halukkuuden asiakkaan kampanjaan sekä käy hintaneuvottelut asiakkaan puolesta, jotta asiakkaan kokonaisbudjetti ei ylity.

Asiakas saa laajan analyysin, jossa jokainen vaikuttaja erikseen ja koko kampanja yhdessä on selkeästi perusteltu.

Strateginen

Avaimet käteen -vaikuttajamarkkinointia dataohjatusti.

5 kpl parasta vaikuttajaa etsitään asiakkaalle kampanjaan -ja tavoitteeseen pohjautuen.

Vaikuttajia etsitään demografisten sekä tavoittavuustietojen pohjalta suoraan Instagramista, TikTokista ja YouTubesta. Asiakas saa myös halutessaan valita vain jonkin kanavan.

Aloituspalaveri Luota Agencyn ja asiakkaan välillä, jossa määritellään yhdessä kampanjan tavoitteet sekä tärkeimmät onnistumisen mittarit.

Luota Agency varmistaa vaikuttajilta halukkuuden asiakkaan kampanjaan sekä käy hintaneuvottelut asiakkaan puolesta, jotta asiakkaan kokonaisbudjetti ei ylity.

Asiakas saa laajan analyysin, jossa jokainen vaikuttaja erikseen ja koko kampanja yhdessä on selkeästi perusteltu.

Koko vaikuttajamarkkinointikampanjan koordinointi vaikuttajien kanssa, sisältäen vaikuttajasopimukset, vaikuttajien briiffauksen, aineistojen tarkistamisen, julkaisuaikataulun sopimisen sekä projektihallinnan ja raportoinnin. Lisäksi myös vaikuttajapalkkiot voidaan kierrättää Luota Agencyn kautta.

Strateginen

Avaimet käteen -vaikuttajamarkkinointia dataohjatusti.

5 kpl parasta vaikuttajaa etsitään asiakkaalle kampanjaan -ja tavoitteeseen pohjautuen.

Vaikuttajia etsitään demografisten sekä tavoittavuustietojen pohjalta suoraan Instagramista, TikTokista ja YouTubesta. Asiakas saa myös halutessaan valita vain jonkin kanavan.

Aloituspalaveri Luota Agencyn ja asiakkaan välillä, jossa määritellään yhdessä kampanjan tavoitteet sekä tärkeimmät onnistumisen mittarit.

Luota Agency varmistaa vaikuttajilta halukkuuden asiakkaan kampanjaan sekä käy hintaneuvottelut asiakkaan puolesta, jotta asiakkaan kokonaisbudjetti ei ylity.

Asiakas saa laajan analyysin, jossa jokainen vaikuttaja erikseen ja koko kampanja yhdessä on selkeästi perusteltu.

Koko vaikuttajamarkkinointikampanjan koordinointi vaikuttajien kanssa, sisältäen vaikuttajasopimukset, vaikuttajien briiffauksen, aineistojen tarkistamisen, julkaisuaikataulun sopimisen sekä projektihallinnan ja raportoinnin. Lisäksi myös vaikuttajapalkkiot voidaan kierrättää Luota Agencyn kautta.

Luota AI -vuosilisenssi

Luota AI -vuosilisenssi

Luota AI -vuosilisenssi

Jatkuva kumppanuus, joka varmistaa vaikuttajamarkkinoinnin tulokset ympäri vuoden.

Jatkuva kumppanuus, joka varmistaa vaikuttajamarkkinoinnin tulokset ympäri vuoden.

Jatkuva kumppanuus, joka varmistaa vaikuttajamarkkinoinnin tulokset ympäri vuoden.

Kolme kohdennettua vaikuttaja-analyysiä vuodessa kampanjakohtaisesti: Jokainen analyysi sisältää vaikuttajien haun, valinnan ja kilpailutuksen asiakkaan budjetin ja tavoitteiden mukaisesti. Valitut vaikuttajat yhdistetään suoraan loppuasiakkaaseen tai tämän valtuutettuun toimistoon – ilman välikäsiä tai lisäkatteita. Luota Agency varmistaa oikeiden vaikuttajien löytymisen ja palkkioiden kilpailutuksen aina asiakkaan liiketoiminnalliset tavoitteet edellä – ja valvoo

etujen toteutumista koko prosessin ajan.

Kolme kohdennettua vaikuttaja-analyysiä vuodessa kampanjakohtaisesti: Jokainen analyysi sisältää vaikuttajien haun, valinnan ja kilpailutuksen asiakkaan budjetin ja tavoitteiden mukaisesti. Valitut vaikuttajat yhdistetään suoraan loppuasiakkaaseen tai tämän valtuutettuun toimistoon – ilman välikäsiä tai lisäkatteita. Luota Agency varmistaa oikeiden vaikuttajien löytymisen ja palkkioiden kilpailutuksen aina asiakkaan liiketoiminnalliset tavoitteet edellä – ja valvoo

etujen toteutumista koko prosessin ajan.

Tarvelähtöinen vaikuttaja-analyysi: Mikäli kolmen vuosittaisen kampanjan ulkopuolella ilmenee tarve arvioida yksittäisen vaikuttajan sopivuutta, Luota AI tarjoaa ad hoc -analyysin vaikuttajan ja brändin yhteensopivuudesta. Tämä mahdollistaa vaikuttajapäätösten tekemisen tiedolla – ei tunteella – myös silloin, kun vaikuttaja ehdottaa yhteistyötä itse tai liittyy muuhun markkinoinnin kokonaisuuteen. Näin asiakas ei koskaan menetä lupaavia vaikuttajia, mutta varmistaa samalla, että jokainen valinta on liiketoiminnallisesti perusteltu ja brändistrategiaan sopiva.

Tarvelähtöinen vaikuttaja-analyysi: Mikäli kolmen vuosittaisen kampanjan ulkopuolella ilmenee tarve arvioida yksittäisen vaikuttajan sopivuutta, Luota AI tarjoaa ad hoc -analyysin vaikuttajan ja brändin yhteensopivuudesta. Tämä mahdollistaa vaikuttajapäätösten tekemisen tiedolla – ei tunteella – myös silloin, kun vaikuttaja ehdottaa yhteistyötä itse tai liittyy muuhun markkinoinnin kokonaisuuteen. Näin asiakas ei koskaan menetä lupaavia vaikuttajia, mutta varmistaa samalla, että jokainen valinta on liiketoiminnallisesti perusteltu ja brändistrategiaan sopiva.

Luota AI -pohjaiset vaikuttajasuositukset: Vaikuttajavalinnat perustuvat Luota AI -ohjelmiston tuottamaan analyysiin brändisopivuudesta, kampanjatavoitteista ja kohdeyleisön käyttäytymisestä sekä vaikuttajan suoriutumisesta. Lopputuloksena on liiketoimintalähtöinen vaikuttajavalinta, jossa huomioidaan sekä data että inhimilliset tekijät.

Luota AI -pohjaiset vaikuttajasuositukset: Vaikuttajavalinnat perustuvat Luota AI -ohjelmiston tuottamaan analyysiin brändisopivuudesta, kampanjatavoitteista ja kohdeyleisön käyttäytymisestä sekä vaikuttajan suoriutumisesta. Lopputuloksena on liiketoimintalähtöinen vaikuttajavalinta, jossa huomioidaan sekä data että inhimilliset tekijät.

Aloituspalaveri + 2 optimointipalaveria vuoden aikana: Yhteensä kolme strategista tapaamista, joissa määritellään suunta, tarkennetaan tavoitteita ja optimoidaan vaikuttajastrategiaa sekä analysoidaan tuloksia.

Aloituspalaveri + 2 optimointipalaveria vuoden aikana: Yhteensä kolme strategista tapaamista, joissa määritellään suunta, tarkennetaan tavoitteita ja optimoidaan vaikuttajastrategiaa sekä analysoidaan tuloksia.

Kokenut asiantuntija yhteyshenkilönä: Asiakkaalla on nimetty yhteyshenkilö, jolla on syvällinen kokemus vaikuttajamarkkinoinnista, teknologiasta ja strategiatyöstä.

Kokenut asiantuntija yhteyshenkilönä: Asiakkaalla on nimetty yhteyshenkilö, jolla on syvällinen kokemus vaikuttajamarkkinoinnista, teknologiasta ja strategiatyöstä.

Tehokas ja tuloksellinen malli: Luota Agency etsii jokaiseen tarpeeseen objektiivisesti parhaat vaikuttajat – riippumatta siitä, kuka vaikuttajaa edustaa tai onko kyseessä edullinen mikrovaikuttaja vai tunnettu julkisuuden henkilö. Asiakas saa parhaat vaikuttajat, parhaalla mahdollisella hinnalla ilman arvailua.

FAQ
FAQ

Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Miten Luota AI eroaa perinteisistä vaikuttajamarkkinointi toimistoista?

Mistä kanavista vaikuttajia etsitään?

Voiko Luota AI todella valita vaikuttajat paremmin kuin ihminen?

Saanko valita sekä AI-löydöksiä että edustamiani vaikuttajia?

Miten nopeasti saan Luota AI analyysin?

Sisältääkö palvelu myös kampanjan koordinoinnin?

Miten Luota AI eroaa perinteisistä vaikuttajamarkkinointi toimistoista?

Mistä kanavista vaikuttajia etsitään?

Voiko Luota AI todella valita vaikuttajat paremmin kuin ihminen?

Saanko valita sekä AI-löydöksiä että edustamiani vaikuttajia?

Miten nopeasti saan Luota AI analyysin?

Sisältääkö palvelu myös kampanjan koordinoinnin?

Aloita puolueettomuuteen ja tuloksiin pohjautuva vaikuttajamarkkinointi jo tänään.

Asiakkaamme ovat muuttaneet vaikuttajamarkkinointinsa arvailusta mitattavaksi kasvuksi.

Puolueettomuus

Kustannustehokkuus

Läpinäkyvyys

Aloita puolueettomuuteen ja tuloksiin pohjautuva vaikuttajamarkkinointi jo tänään.

Asiakkaamme ovat muuttaneet vaikuttajamarkkinointinsa arvailusta mitattavaksi kasvuksi.

Puolueettomuus

Kustannustehokkuus

Läpinäkyvyys

Aloita puolueettomuuteen ja tuloksiin pohjautuva vaikuttajamarkkinointi jo tänään.

Asiakkaamme ovat muuttaneet vaikuttajamarkkinointinsa arvailusta mitattavaksi kasvuksi.

Puolueettomuus

Kustannustehokkuus

Läpinäkyvyys